Sessies per maand

visittwente.nl

Vergelijking tussen het totaal aantal sessies op VisitTwente per maand in 2021 vs. 2020

Websiteconversies

KPI's

Uitingen

Pers & PR

Totaal bereik 33,0 miljoen
  • Groei & Bloei

    Overnachten in andermans tuin
    Offline 1 januari 2021
    Oplage 246.000
    Bereik 264.000
  • Droomplekken

    Glooiende heuvels met heidevelden, jeneverbessen en het korhoen
    Online 9 januari 2021
    Oplage -
    Bereik 350.000
  • AD Magazine

    Het trage tempo van Twente
    Print 9 januari 2021
    Oplage 208.125
    Bereik 561.937
  • Op pad.nl - outdoor inspiratie

    Het Dinkelpad in Twente
    Online artikel 15 januari 2021
    Oplage -
    Bereik 100.000
  • Media Plus B.V.

    Molens in Twente
    Offline 20 januari 2021
    Oplage 219.487
    Bereik 856.000
  • NKC uit & Thuis

    Trambaan route & Landgoed Singraven
    Offline 15 februari 2021
    Oplage 63.000
    Bereik 170.100
  • Metro Nieuws

    Zijn dit allemaal 1 april grappen of niet? - WiFIkoe
    Online 1 april 2021
    Oplage -
    Bereik 1.400.000
  • Hart van Nederland

    Grazendsnel internet in Losser
    Online 1 april 2021
    Oplage -
    Bereik 975.000
  • Jeugdjournaal

    Grazendsnel internet in Losser
    Online 1 april 2021
    Oplage -
    Bereik 1.000.000
  • Tubantia

    Grazendsnel internet in Losser
    Online 1 april 2021
    Oplage 79.377
    Bereik 204.000
  • AD

    Grazendsnel internet in Losser
    Online 1 april 2021
    Oplage -
    Bereik 297.823
  • RTV Oost

    Grazendsnel internet in Losser
    Online 1 april 2021
    Oplage -
    Bereik 10.000.000
  • Twente FM

    Grazendsnel internet in Losser
    Radio 1 april 2021
    Oplage -
    Bereik 250.000
  • De Gelderlander

    Grazendsnel internet in Losser
    Online 1 april 2021
    Oplage -
    Bereik 1.930.000
  • Losser Nieuws

    Grazendsnel internet in Losser
    Online 1 april 2021
    Oplage -
    Bereik -
  • Tweakers

    Grazendsnel internet in Losser
    Online 1 april 2021
    Oplage -
    Bereik 3.500.000
  • Plus - reisspecial

    Geniet van natuur, rust en buitenleven in Twente
    Offline 1 april 2021
    Oplage -
    Bereik 890.000
  • Twente FM

    Bas Smit en Nicolette van Dam dwars door Ootmarsum voor vakantieboek
    Online 14 april 2021
    Oplage -
    Bereik 250.000
  • NRIT Media

    Tjeenk Willink ontvangt landelijk actieplan toerisme van 15 DMO's
    Online 14 april 2021
    Oplage -
    Bereik 14.000
  • Lonely Planet magazine

    Op roadtrip buiten de gebaande paden - onontdekte plekken Overijssel
    Online 30 april 2021
    Oplage -
    Bereik 49.000
  • Lonely Planet magazine

    Op roadtrip buiten de gebaande paden - Onontdekte plekken Overijssel
    Offline 30 april 2021
    Oplage 30.000
    Bereik 120.000
  • Beleef de nationale parken

    MTBen of wandelen op de Sall.Heuvelrug en Twents Reggedal
    Online 15 mei 2021
    Oplage -
    Bereik -
  • In de Buurt

    Gaaf! Miljoenen kijkers Songfestival waren heel even in de buurt van Almelo
    Online 21 mei 2021
    Oplage -
    Bereik 250.000
  • Dagblad van het Noorden

    Spelen in pretpark Twente
    Offline 22 mei 2021
    Oplage -
    Bereik 1.700.000
  • ZIN

    6x Nationale Parken - Sall. Heuvelrug en Reggedal
    Offline 28 mei 2021
    Oplage 23.000
    Bereik 64.503
  • ZIN

    NP Sallandse Heuvelrug en Twents Reggedal, wandelen, varen, slapen en cultuur,
    Offline 28 mei 2021
    Oplage 23.000
    Bereik 64.503
  • Groei en Bloei

    Tuinenspecial met Overijsselse tuinen
    Offline 31 mei 2021
    Oplage 246.000
    Bereik 264.000
  • Groei & Bloei

    Gratis tuinen: Arboretum Poort Bulten, Kalheupinkpark, Parktuin bij Natura Docet Wonderryck Twente, ‘t Kruudnhöfke Vasse, Kru
    Offline 1 juni 2021
    Oplage -
    Bereik 264.000
  • ANWB ErOpUit special

    Overheerlijk Overijssel
    Print 4 juni 2021
    Oplage 1.000.000
    Bereik 2.700.000
  • Lonely Planet Magazine

    Op roadtrip buiten de gebaande paden - onontdekte plekken Overijssel
    Print 5 juni 2021
    Oplage 30.000
    Bereik 120.000
  • Quest

    Geniet van de Nationale Parken
    Online 7 juni 2021
    Oplage -
    Bereik 100.000
  • SALT magazine ( insta)

    NP Sallandse Heuvelrug & Reggedal Twente
    Online 8 juni 2021
    Oplage 25.000
    Bereik -
  • Outdoor Dichtbij

    Heel veel bijzondere activiteiten in NPSH en Twents Reggedal
    Online 9 juni 2021
    Oplage -
    Bereik 35.000
  • Jan Magazine

    Nationale Parken, nummer 3 NP Sall. Heuvelrug en Twents Reggedal
    Online 9 juni 2021
    Oplage -
    Bereik 235.000
  • Nederland heeft Alles

    Boek van Bas Smit en Nicolette van Dam
    Print 1 juli 2021
    Oplage 100.000
    Bereik 270.000
  • NRIT Media

    Twente koppelt bewoners aan toeristen
    Online 6 juli 2021
    Oplage -
    Bereik 78.000
  • WeareTravellers

    De leukste B&B in Overijssel
    Online 13 augustus 2021
    Oplage -
    Bereik 50.000
  • Plus Reisspecial

    Ontdek Twente tijdens de Elephant Parade
    Print 22 augustus 2021
    Oplage 227.301
    Bereik 613.713
  • Libelle

    Ha, lekker weekend
    Print 31 augustus 2021
    Oplage 243.440
    Bereik 657.288
  • Wandel.nl

    Twents Blokje om in de rubriek 'Goed Uitgerust'
    Offline 1 september 2021
    Oplage -
    Bereik 63.000
  • NS Spoor

    Ontdek Overijssel: een parel van een provincie
    Online 1 september 2021
    Oplage 1.200.000
    Bereik -
  • Hart van Rijssen-Holten

    Luisterverhalen Twents erfgoed op 8 plekken
    Print 10 september 2021
    Oplage 21.400
    Bereik 53.500
  • Elischeba Reisen

    5 Gründe für Urlaub in Twente mit Kinder - Urlaub in den Niederlanden
    Online 15 september 2021
    Oplage -
    Bereik 30.000
  • Outdoor Dichtbij

    Dit zijn de leukste activiteiten in de Nationale Parken van Nederland
    Online 24 september 2021
    Oplage -
    Bereik 35.000
  • Elischeba Reisen (DU)

    Youtube video - Familotel Twente (Aparthotel Delden)
    Online 26 september 2021
    Oplage -
    Bereik -
  • TravelValley

    Bijzonder overnachten in Overijssel doe je hier
    online 30 september 2021
    Oplage -
    Bereik 285.000
  • Kidseropuit.nl

    Actief in de natuur
    Online 1 oktober 2021
    Oplage -
    Bereik 100.000
  • Travelvalley

    5 toffe tips voor een ontspannen weekend in Twente
    Online 12 oktober 2021
    Oplage -
    Bereik 285.000
  • NRZ (DU)

    Olifanten-Parade- Kunst in Twente
    Offline 18 oktober 2021
    Oplage -
    Bereik 135.000
  • Telegraaf Vrij

    Trots op Twente
    Offline 30 oktober 2021
    Oplage 444.958
    Bereik 800.924
  • KidsEropUit

    Weekend Twente met kinderen: actief in de natuur en slapen onder een sterrenhemel
    Online 8 november 2021
    Oplage -
    Bereik 100.000
  • Toeractief Jaarboek

    Overijssel; volg het spoor van de vroegere kooplieden
    Print 19 november 2021
    Oplage 40.000
    Bereik 108.000
  • ANWB Magazine

    Sterrenkubuswoningen
    Offline 1 december 2021
    Oplage 4.658.000
    Bereik -
  • Winter in de Hof

    Dit zijn de 10 leukste winteruitjes
    Offline 1 december 2021
    Oplage 29.000
    Bereik -
  • NRIT Media

    MarketingOost (Twente Marketing) wint met Liesje22
    Online 10 december 2021
    Oplage -
    Bereik 78.000
  • Marketing Tribune

    MarketingOost (Twente Marketing) wint met Liesje22
    Online 13 december 2021
    Oplage -
    Bereik 10.823
  • TwenteFM

    MarketingOost (Twente Marketing) wint met Liesje22
    Online 14 december 2021
    Oplage -
    Bereik 250.000

Bereik in

Cijfers

  • Aantal publicaties 57 publicaties
  • Potentieel bereik 33,0 miljoen

Statistieken

Online advertising

>

Trots op deze mijlpalen!

Highlights VisitTwente

01 wk 53 jan

02

03

04 wk 1

05

06

07

08

09

10

11 wk 2

12

13

14

15

16

17

18 wk 3

19

20

21

22

23

24

25 wk 4

26

27

28

29

30

31

01 wk 5 feb

02

03

04

05

06

07

08 wk 6

09

10

11

12

13

14

15 wk 7

16

17

18

19

20

21

22 wk 8

23

24

25

26

27

28

01 wk 9 mrt

02

03

04

05

06

07

08 wk 10

09

10

11

12

13

14

15 wk 11

16

17

18

19

20

21

22 wk 12

23

24

25

26

27

28

29 wk 13

30

31

01 apr

02

03

04

05 wk 14

06

07

08

09

10

11

12 wk 15

13

14

15

16

17

18

19 wk 16

20

21

22

23

24

25

26 wk 17

27

28

29

30

01 mei

02

03 wk 18

04

05

06

07

08

09

10 wk 19

11

12

13

14

15

16

17 wk 20

18

19

20

21

22

23

24 wk 21

25

26

27

28

29

30

31 wk 22

01 jun

02

03

04

05

06

07 wk 23

08

09

10

11

12

13

14 wk 24

15

16

17

18

19

20

21 wk 25

22

23

24

25

26

27

28 wk 26

29

30

01 jul

02

03

04

05 wk 27

06

07

08

09

10

11

12 wk 28

13

14

15

16

17

18

19 wk 29

20

21

22

23

24

25

26 wk 30

27

28

29

30

31

01 aug

02 wk 31

03

04

05

06

07

08

09 wk 32

10

11

12

13

14

15

16 wk 33

17

18

19

20

21

22

23 wk 34

24

25

26

27

28

29

30 wk 35

31

01 sep

02

03

04

05

06 wk 36

07

08

09

10

11

12

13 wk 37

14

15

16

17

18

19

20 wk 38

21

22

23

24

25

26

27 wk 39

28

29

30

01 okt

02

03

04 wk 40

05

06

07

08

09

10

11 wk 41

12

13

14

15

16

17

18 wk 42

19

20

21

22

23

24

25 wk 43

26

27

28

29

30

31

01 wk 44 nov

02

03

04

05

06

07

08 wk 45

09

10

11

12

13

14

15 wk 46

16

17

18

19

20

21

22 wk 47

23

24

25

26

27

28

29 wk 48

30

01 dec

02

03

04

05

06 wk 49

07

08

09

10

11

12

13 wk 50

14

15

16

17

18

19

20 wk 51

21

22

23

24

25

26

27 wk 52

28

29

30

  1. maart 2021
  2. Wifi Koe (1 april grap)

    Totaal bereik

    3.000.000

    Eind maart introduceerde Twente Marketing in samenwerking met Universiteit Twente de Wi-Fi koe. Een innovatief project waarmee natuurgenieters ook op de meest afgelegen plekken over internet kunt beschikken. Dit bleek om een 1 april grap te gaan! Want hoe innovatief onze regio ook is, op sommige plekken houden we het liever op puur genieten.

    Met deze stunt had Twente Marketing als doel om op een ludieke manier free-publicity te behalen. In een tijd (gedeeltelijke lockdown) dat andere manieren van promotie voor de regio maken lastig was. En met succes!

    In de social campagne op Facebook zijn in totaal 88.787 betrokkenheids-acties bij de 2 berichten gekomen en zijn er met de betaalde inzet 142.658 personen bereikt! Op Instagram hebben we een bereik behaald van 29.520 unieke personen. Met de Instagram Reels hebben we 1.500 personen weten te bereiken.

    Maar bovenal is het doel van free-publicity meer dan behaald. Het item werd opgepikt door deze media: Hart van Nederland Metro Nieuws Jeugdjournaal Radio 538 Tubantia Tubantia AD RTV Oost Marketingfacts Twente FM Gelderlander Losser Nieuws Tweakers

  3. Typisch Twente nr. 5

    Trots zijn wij op alweer de vijfde editie van het glossy magazine Typisch Twente. Omdat er nog verschillende locaties gesloten waren in de periode dat het magazine uitkwam (o.a. dagrecreatie en horeca) is besloten om het in twee delen te verspreiden. De editie is gevuld met een interview met Nathalie Baartman, een rapportage over de Twentse Wijngaarden, de koninklijke Oranjeroute werd uitgelicht en nog veel meer. Het magazine kent een oplage van 60.000 exemplaren en ligt verspreid in de regio op meer dan 1.000 locaties.

    Bekijk hier de editie: https://www.pdfgemak.nl/XFTmQd

  4. april 2021
  5. Campagne www.tukkers.nl

    Totaal bereik

    207.537

    Twente Marketing lanceert als eerste in Nederland een platform waar bezoekers één op één advies kunnen krijgen van échte kenners. Namelijk de inwoners zelf. Hiermee spelen wij in op de laatste trends in de digitale klantreis; zoals het hebben van een persoonlijke reis-assistent, het in contact komen met de lokale bevolking en het bieden van vraag-gestuurde content. Meer dan 140 Twente-experts zitten klaar om de bezoeker van tips te voorzien over hun eigen woonplaats of interessegebied. En dit aantal is dagelijks groeiende.

    Op www.tukkers.nl kan iedere tukker zich aanmelden en reageren op vragen door leuke tips te geven. Want wie kan de toerist, of mede-inwoner, nou betere tips geven dan de inwoners zelf? De verscheidenheid aan Tukkers maakt het platform tot een plek waar iedereen met een vraag over Twente terecht kan. Door de Tukkers op deze manier een podium te geven, zijn ze voor heel Nederland toegankelijk om digitaal te benaderen.

    Het platform is gelanceerd middels een social campagne en toolkit voor ondernemers. In de toolkit voor ondernemers zat ondersteunend materiaal om het platform uit te dragen zoals posters, visitekaartjes en online banners. Met de social campagne hebben we een aantal Tukkers die actief zijn op het platform op beeld vastgelegd. Zij waren het boegbeeld om enerzijds meer Tukkers actief te laten zijn op het platform en anderzijds bezoekers te activeren hun vragen te stellen. Met de campagne hebben we 134.501 bezoekers bereikt en 73.036 inwoners.

    Eind 2021 zijn er 280 vragen gesteld, 228 Tukkers actief en 509 antwoorden gegeven.

    In 2022 wordt het platform vanaf het voorjaar met een nieuwe campagne onder de aandacht gebracht.

  6. Bas & Nicolette in Twente

    Totaal bereik

    4.044.092

    Deelname aan de campagne 'Nederland Heeft Alles'. Een samenwerking tussen NBTC met Bas Smit & Nicolette van Dam.

    Bas Smit & Nicolette van Dam maken in 2021 een reis door Nederland waarbij ze de 12 Nederlandse provincies bezoeken. Ze brengen in elke provincie 2 dagen en 1 nacht door.

    De totale campagne bestaat uit: - 'Nederland heeft Alles' boek - 'Nederland heeft Alles' doeboek - Nederland heeft Alles Instagram campagne (via kanalen Bas & Nicolette) - Nederland heeft Alles Spotify kanaal - 'Bas was Here' sticker

    Overijsselse content: - 12 pagina's in Nederland heeft Alles boek - Activiteiten te doen in Overijssel - Bas en Nicolette op perstrip door Overijssel; van Twente tot aan Weerribben-Wieden; van zweefvliegen tot aan Koesafari en trekkerrijden.
    - Social media Bas & Nicolette - Instagram pagina Nederland Heeft Alles

    7 juli: lancering van het boek, waar ontzettend veel aandacht voor is geweest. 1e druk: 100.000 stuks

    https://www.visitoost.nl/wat-te-doen/bas-nicolette-overijssel-heeft-alles-/ https://www.touristserver.nl/file/2985/210607+-+NHA+Def+design+OverijsselPDF.PDF https://nbtcmagazine.maglr.com/nha-rapportage/nha-rapportage-cover

  7. juni 2021
  8. Green Graffiti

    Na het succes van 2019 en vorig jaar, zijn deze zomer voor de derde keer teksten met green graffiti in Twente geplaatst. ‘Een tuin in het oosten is zo gek nog niet’. Eén van de spreuken die toeristen en inwoners deze zomer zijn tegenkomen in Twente. Middels de positionering ‘Tijd zat in Twente’ voert Twente Marketing een promotiecampagne waar de mentaliteit van Tukkers centraal staat. Om deze positionering ook in het gebied zichtbaar te maken zijn op meer dan 70 toeristische locaties door heel Twente spreuken met green graffiti te zien. Met teksten als ‘Genieten. Tijd vergeten. Rustig aan doen. #thingstodointwente’ en ‘Als je opschiet, kun je vandaag nog rustig aan doen. #lifestyleopzntwents’ laat Twente Marketing de toerist kennismaken met de mentaliteit en leefstijl van de Tukkers. De spreuken zijn geplaatst in alle 14 Twentse gemeenten op plekken waar veel publiek langs komt. Of juist niet. De green graffiti blijft ongeveer 3 maanden zitten en zal dan verdwenen zijn.

  9. juli 2021
  10. Dwars door Twente

    Totaal bereik

    454.040

    In 2021 zijn drie afleveringen van het nieuwe video-format Dwars door Twente live gegaan! In Dwars door Twente reizen Yuna en Fieke dwars door Twente. Vinger op de kaart en rijden maar. Onderweg komen ze in contact met Tukkers en leren ze alles over de omgeving. De dames zijn intussen al in Hof van Twente, Wierden-Enter en in Nationaal Park Sallandse Heuvelrug & Twents Reggedal geweest. De afleveringen zijn een co-creatie samen met stakeholders in het gebied.

    De video's en reisverslagen worden online aangejaagd met als uiteindelijke doel, mensen te verleiden naar Twente te komen en daarmee leads te genereren naar ondernemers. Dit gebeurt middels een social advertising campagne via o.a. via YouTube, Instagram en Facebook. In 2021 hebben we hiermee 454.040 personen bereikt, 1.579.060 weergaven van de video's en 22.669 klikken naar de website.

  11. november 2021
  12. Eerste resultaten van 2021

    Tijdens de najaarsbijeenkomst van Twente Marketing op donderdag 11 november 2021 zijn de eerste resultaten getoond van het jaar 2021 door middel van een video. Hierin zijn de diverse highlights getoond van de ontwikkelingen van 2016 tot 2021, zakelijk toerisme, transitieplan toerisme, de hightlights op het gebied van branding, bereik op social media kanalen en een vooruitblik op 2022.

  13. december 2021
  14. Feestmaand merchandise-actie

    In de feestmaand december liep er op visittwente.nl een merchandise actie. Op facebook en instagram was deze actie zichtbaar door middel van gepromote berichten. Met succes, de tasjes zijn deels uitverkocht, 30 paar sokken en maar liefst 50 boekjes namens alle tukkers.

  15. Internationale awards voor Liesje22

    Cowfluencer Liesje22 blijft een hit! We hebben met Cowfluencer Liesje22 de X Festival Awards 2021 in de categorie "People's Choice Awards" gewonnen! Vorig jaar wist Liesje22 al twee Lovie Awards binnen te slepen. En ook dit jaar blijft de Twente campagne hoge ogen gooien bij het internationale publiek. De luchtige boodschap die Liesje22 bracht in deze taaie crisistijd maakt de campagne tot een geliefde case. De campagne kwam tot stand in samenwerking met Lemon Scented Tea en fotograaf Vincent Croce en natuurlijk boer Knoef en Liesje zelf.

Wat er op de stapel staat

Upcoming

Type Periode / datum Informatie
Lead-campagne Doorlopende online campagne
#vrijzijnintwente Always-on awareness campagne