Rapportage VisitTwente 2022

Q1 - 2022
In deze rapportage delen we de voortgang van onze KPI's. Hiermee kun je op ieder moment de statistieken van VisitTwente bekijken. Dit geeft je inzicht in het bereik van onze platformen, campagnes en media-inzet. Ook delen wij onze mijlpalen en een planning van komende uitingen of campagnes.
Sessies per maand
visittwente.nl
Vergelijking tussen het totaal aantal sessies op VisitTwente per maand in 2021 vs. 2022
Websiteconversies
KPI's

Klikken naar ondernemers (overnachting)
Klikken naar ondernemers (dagrecreatie)
Downloaden van routes
Websitebezoekers
Uitingen
Pers & PR
-
Plus magazine
Molens in Twente
Offline 10 januari 2022 Oplage 219.487 Bereik 856.000 -
Smart.pr
In gesprek over cowfluencer Liesje 22 met Geertje Oolbekkink van Visit Twente
Online 24 januari 2022 Bereik - -
In eigen land
Eten & Drinken
Offline 25 januari 2022 Oplage 23.000 Bereik 52.900 -
Telegraaf Vrij
Hotel van de week in Markelo: een en al rust in welness-hemel
Offline/Online 29 januari 2022 Oplage 388.446 Bereik 893.425 -
Fietsactief
Fietsen langs lammetjes, want het is (bijna…) lente!
1 februari 2022 Bereik 15.250 -
WAZ online (DU) (1e bijlage)
Auf dem Rad unterwegs zu Schlössern und Landgütern - Gewinnen sie ein Wochenende im Anderen Holland!
26 maart 2022 Bereik 3.200
Bereik in
Cijfers
- Aantal publicaties 6 publicaties
- Potentieel bereik 1,8 miljoen
Statistieken
Online advertising
Aan de hand van de zoekintentie van de klant speelt VisitTwente met Display ads, Google Adwords en remarketing advertenties in op bijvoorbeeld de koopintentie. Het doel is om met elk belangrijk zoekwoord op het juiste moment en met het beste bod aanwezig te zijn. Op basis van de data wordt contant bijgestuurd en geoptimaliseerd. Als het gaat om het laden van de positionering van VisitTwente wordt juist gekozen voor YouTube video banner advertenties, waar de focus meer op branding ligt.
- Totaal impressies
- 30.282

Impressies
Clicks
Op social media zijn we actief op de kanalen Facebook, Instagram en Pinterest. Aan de hand van doelgroepen en bijhorende behoeftes per fase worden de diverse contentcampagnes en posts opgesteld. Elk fase van de online klantreis vraagt om een ander type content met daarbij een andere doelstelling. Aan de hand van “remarketing” proberen we de klant aan ons te binden, zodat deze uiteindelijk fan wordt van onze social platformen of terugkeert op onze website.
- Totaal bereik
- 1.901.281
- Clicks
-
Totaal 53.318 clicks op 1.743.409 facebook impressies.
- Engagement
-
We hebben als KPI voor het gemiddelde interactieratio van een post: 5,5%

Bereik
Clicks
Engagement
Trots op deze mijlpalen!
Highlights VisitTwente
01 wk 52 jan
02
03 wk 1
04
05
06
07
08
09
10 wk 2
11
12
13
14
15
16
17 wk 3
18
19
20
21
22
23
24 wk 4
25
26
27
28
29
30
31 wk 5
01 feb
02
03
04
05
06
07 wk 6
08
09
10
11
12
13
14 wk 7
15
16
17
18
19
20
21 wk 8
22
23
24
25
26
27
28 wk 9
01 mrt
02
03
04
05
06
07 wk 10
08
09
10
11
12
13
14 wk 11
15
16
17
18
19
20
21 wk 12
22
23
24
25
26
27
28 wk 13
29
30
31
- januari 2022
- februari 2022
-
Winactie Twents Blokje Om
Totaal bereik
140.450Benchmark
2000%De winactie waarbij je een wandelarrangement van het Twents Blokje Om kon winnen was een goede aftrap! Met een social campagne om deelnemers te werven hebben we in totaal 140.450 weergaven gehad, waarvan er 3.345 hebben doorgeklikt. Uiteindelijk hebben 2.661 mensen deelgenomen aan deze winactie. De deelnemers konden een compleet verzorgd Twents Blokje Om arrangement winnen.
- maart 2022
-
Tradities in beeld: op eigen wijze (deel 1)
In de fotoreeks "Op eigen wijze" lichten we iedere maand een Twentse traditie uit aan de hand van een fotorapportage. De foto's worden gemaakt door Tukker Vincent Croce. Het achtergrond verhaal schrijft Bertine Kleinjan. We zijn afgetrapt in de maand maart met het thema: kraamschudden. Bekijk hier het resultaat!.
-
Typisch Twente & Restaurantgids
De nieuwste edities van Typisch Twente en Restaurantgids Twente zijn gereed. De 6e editie van Typisch Twente bevat o.a. "een moment met" Johanna ter Steege en reportage over 250 jaar Carelshaven. Dit jaar hebben we de magazines gezamenlijk met het Enschede Citymagazine van Enschede Promotie verspreid.
Wat er op de stapel staat
Upcoming
Type | Periode / datum | Informatie | |
---|---|---|---|
![]() |
Lead-campagne | Doorlopende campagne | |
![]() |
Tukkers.nl campagne | Social -en ambassadeurs campagne | |
![]() |
Radio-commercial | Voorjaarscampagne | |
![]() |
Dwars door Twente aflevering 4 | Video-campagne | |
Dwars door Twente aflevering 5 | Video-campagne |
Benieuwd naar de mogelijkheden om jouw via onze campagnes te ontsluiten?