Sessies per maand

visittwente.nl

Vergelijking tussen het totaal aantal sessies op VisitTwente per maand in 2021 vs. 2022

Websiteconversies

KPI's

Uitingen

Pers & PR

Totaal bereik 12,4 miljoen
  • Plus magazine

    Molens in Twente
    Offline 10 januari 2022
    Oplage 219.487
    Bereik 856.000
  • Smart.pr

    In gesprek over cowfluencer Liesje 22 met Geertje Oolbekkink van Visit Twente
    Online 24 januari 2022
    Oplage -
    Bereik -
  • In eigen land

    Eten & Drinken
    Offline 25 januari 2022
    Oplage 23.000
    Bereik 52.900
  • Telegraaf Vrij

    Hotel van de week in Markelo: een en al rust in welness-hemel
    Offline/Online 29 januari 2022
    Oplage 388.446
    Bereik 1.293.425
  • Fietsactief

    Fietsen langs lammetjes, want het is (bijna…) lente!
    1 februari 2022
    Oplage -
    Bereik 15.250
  • Das Andere Holland - Eldorado für MTB und Wassersport

    WASSERSPORT & MOUNTAINBIKING Das andere Holland
    Online 1 maart 2022
    Oplage -
    Bereik 171.905
  • WAZ online (DU) (1e bijlage)

    Auf dem Rad unterwegs zu Schlössern und Landgütern - Gewinnen sie ein Wochenende im Anderen Holland!
    26 maart 2022
    Oplage -
    Bereik 3.200
  • Artikel Tubantia Gastvrij Overijssel

    Oproep aan nieuwe Twentse politici om te investeren in vrije tijd: ‘Vakantie is een basisbehoefte’
    Online 4 april 2022
    Oplage -
    Bereik 25.000
  • Margriet.nl

    4x de mooiste plekken in de provincie Overijssel
    Online 7 april 2022
    Oplage -
    Bereik 29.000
  • Stroër Inapp

    Tagestripp Kurzurlaub gefällig?
    Online 22 april 2022
    Oplage -
    Bereik 624.813
  • Lonely Planet

    Van boer tot bos
    Offline 1 mei 2022
    Oplage 30.000
    Bereik 49.000
  • Mit Kinderaugen (DU)

    Campingpark Hessenheem in Twente in Holland
    Online 6 mei 2022
    Oplage -
    Bereik 45.000
  • Lonely Planet

    Maak kennis met de charmes van Twente
    Online 9 mei 2022
    Oplage -
    Bereik 49.000
  • TwenteFM

    Twente kleurt met sprintbaan
    Online 25 mei 2022
    Oplage -
    Bereik 250.000
  • ANWB Kampioen

    Twente aan je voeten
    Offline 1 juni 2022
    Oplage 3.500.000
    Bereik 4.000.000
  • Tubantia

    Marketing lokt naar Twente
    Offline 8 juni 2022
    Oplage 90.000
    Bereik 200.000
  • Mit Kinderaugen (DU)

    Urlaub in Holland – Ausflugsziele in Twente
    Online 10 juni 2022
    Oplage -
    Bereik 45.000
  • Kidseropuit

    Instant vakantiegevoel bij Mooi Twente Lodges in Markelo
    Online 22 juni 2022
    Oplage -
    Bereik 100.000
  • Twente Life

    Tips van Ras-tukkers werken het beste
    Offline 27 juni 2022
    Oplage -
    Bereik -
  • Kunst en Cultuurkrant Twente

    Editie: Zomer
    Online/ Offline 1 juli 2022
    Oplage -
    Bereik -
  • Tubantia

    Toeristen massaal naar Twente en Achterhoek: hotels, campings en vakantieparken vol deze zomer
    Online 2 juli 2022
    Oplage -
    Bereik 1.630.000
  • RTV Oost

    Den Haag laat toerisme in oosten links liggen, terwijl hulp bij herstel hard nodig is
    Online 13 juli 2022
    Oplage -
    Bereik 1.000.000
  • JAN Magazine

    In Twente is niets te doen
    Offline 14 juli 2022
    Oplage 48.923
    Bereik 168.000
  • Tubantia

    Twentse hotels leren van coronacrisis en bundelen krachten richting overheden: 'Willen serieuze gesprekspartner worden'
    Online 29 juli 2022
    Oplage -
    Bereik 1.630.000
  • NRIT Media

    Twentse campings enorm gestegen in populariteit
    Online 26 september 2022
    Oplage -
    Bereik 10.000
  • Mami Connection

    Holland mal anders – Tipps für Twente mit Kindern
    Online 27 september 2022
    Oplage -
    Bereik 11.600
  • Elkedagvakantie.nl

    Twentse campings enorm gestegen in populariteit
    Online 30 september 2022
    Oplage -
    Bereik 801

Bereik in

Cijfers

  • Aantal publicaties 28 publicaties
  • Potentieel bereik 12,4 miljoen

Statistieken

Online advertising & social

>

Trots op deze mijlpalen!

Highlights VisitTwente

01 wk 52 jan

02

03 wk 1

04

05

06

07

08

09

10 wk 2

11

12

13

14

15

16

17 wk 3

18

19

20

21

22

23

24 wk 4

25

26

27

28

29

30

31 wk 5

01 feb

02

03

04

05

06

07 wk 6

08

09

10

11

12

13

14 wk 7

15

16

17

18

19

20

21 wk 8

22

23

24

25

26

27

28 wk 9

01 mrt

02

03

04

05

06

07 wk 10

08

09

10

11

12

13

14 wk 11

15

16

17

18

19

20

21 wk 12

22

23

24

25

26

27

28 wk 13

29

30

31

01 apr

02

03

04 wk 14

05

06

07

08

09

10

11 wk 15

12

13

14

15

16

17

18 wk 16

19

20

21

22

23

24

25 wk 17

26

27

28

29

30

01 mei

02 wk 18

03

04

05

06

07

08

09 wk 19

10

11

12

13

14

15

16 wk 20

17

18

19

20

21

22

23 wk 21

24

25

26

27

28

29

30 wk 22

31

01 jun

02

03

04

05

06 wk 23

07

08

09

10

11

12

13 wk 24

14

15

16

17

18

19

20 wk 25

21

22

23

24

25

26

27 wk 26

28

29

30

01 jul

02

03

04 wk 27

05

06

07

08

09

10

11 wk 28

12

13

14

15

16

17

18 wk 29

19

20

21

22

23

24

25 wk 30

26

27

28

29

30

31

01 wk 31 aug

02

03

04

05

06

07

08 wk 32

09

10

11

12

13

14

15 wk 33

16

17

18

19

20

21

22 wk 34

23

24

25

26

27

28

29 wk 35

30

31

01 sep

02

03

04

05 wk 36

06

07

08

09

10

11

12 wk 37

13

14

15

16

17

18

19 wk 38

20

21

22

23

24

25

26 wk 39

27

28

29

30

  1. januari 2022
  2. Resultaten branding 2021

    De resultaten van branding 2021 hebben we mooi vormgegeven in deze video. We blikken terug op een goed jaar met mooie resultaten.

  3. Content-artikelen

    In het eerste kwartaal hebben wij als Twente Marketing weer mooie uitingen mogen maken op basis van onze contentkalender. In bijgaande video nemen we je mee. Ben jij benieuwd naar de komende content haakjes en wil jij er als onderneming aan mee haken? Neem contact op!

  4. februari 2022
  5. Winactie Twents Blokje Om

    Totaal bereik

    140.450

    Benchmark

    2000%

    De winactie waarbij je een wandelarrangement van het Twents Blokje Om kon winnen was een goede aftrap! Met een social campagne om deelnemers te werven hebben we in totaal 140.450 weergaven gehad, waarvan er 3.345 hebben doorgeklikt. Uiteindelijk hebben 2.661 mensen deelgenomen aan deze winactie. De deelnemers konden een compleet verzorgd Twents Blokje Om arrangement winnen.

  6. maart 2022
  7. Tradities in beeld: op eigen wijze (deel 1)

    In de fotoreeks "Op eigen wijze" lichten we iedere maand een Twentse traditie uit aan de hand van een fotorapportage. De foto's worden gemaakt door Tukker Vincent Croce. Het achtergrond verhaal schrijft Bertine Kleinjan. We zijn afgetrapt in de maand maart met het thema: kraamschudden. Bekijk hier het resultaat!.

  8. Typisch Twente & Restaurantgids

    De nieuwste edities van Typisch Twente en Restaurantgids Twente zijn gereed. De 6e editie van Typisch Twente bevat o.a. "een moment met" Johanna ter Steege en reportage over 250 jaar Carelshaven. Dit jaar hebben we de magazines gezamenlijk met het Enschede Citymagazine van Enschede Promotie verspreid.

  9. april 2022
  10. Tradities in beeld: "Op eigen wijze" (deel 2)

    In de fotoreeks "Op eigen wijze" lichten we iedere maand een Twentse traditie uit aan de hand van een fotorapportage. De foto's worden gemaakt door Tukker Vincent Croce. Het achtergrond verhaal schrijft Bertine Kleinjan.

    In het tweede kwartaal zijn de volgende drie verhalen opgeleverd! Paastradities Dauwtrappen Pinksterbruidjes

  11. Campagne tukkers.nl

    Totaal bereik

    57.045

    Op www.tukkers.nl kan iedere tukker zich aanmelden en reageren op vragen door leuke tips te geven. Want wie kan de toerist, of mede-inwoner, nou betere tips geven dan de inwoners zelf? De verscheidenheid aan Tukkers maakt het platform tot een plek waar iedereen met een vraag over Twente terecht kan. Door de Tukkers op deze manier een podium te geven, zijn ze voor heel Nederland toegankelijk om digitaal te benaderen.

    Het platform is vorig jaar gelanceerd middels een social campagne en toolkit voor ondernemers. In de toolkit voor ondernemers zat ondersteunend materiaal om het platform uit te dragen zoals posters, visitekaartjes en online banners. Dit jaar hebben we de social campagne nieuw leven ingeblazen.

    Met de social campagne hebben we tot nu toe 57.045 mensen bereikt waarvan er 1.946 hebben doorgeklikt naar het platform.

    Eind 2021 waren er 280 vragen gesteld, 228 Tukkers actief en 509 antwoorden gegeven.↵ In kwartaal 2 van 2022 zijn er 255 Tukkers actief op het platform wat een groei is van 30 personen. Doordat we de vragen en antwoorden hebbe opgeschoond van spam, is het aantal vragen en antwoorden gelijk gebleven.

    De campagne loopt nog t/m 30 september 2022

  12. mei 2022
  13. Winactie Carelshaven

    Totaal bereik

    202.264

    Benchmark

    2000%

    De tweede winactie van het jaar hebben we in samenwerking met Carelshaven gedaan om hun 250 jarig jublieum onder de aandacht te brengen. Hierbij konden deelnemers een speciaal jubiluemarrangement winnen. De winactie werd, naast de social campagne, ook aangejaagd via een spread in de fietsactief en via een spread in Typisch Twente.

    En met succes! Het resultaat behoort tot de twee beste winacties die we de afgelopen jaren hebben gehouden.

    Met een social campagne om deelnemers te werven hebben we in totaal 202.264 weergaven gehad, waarvan 6.106 mensen hebben doorgeklikt. Uiteindelijk hebben 5.679 mensen deelgenomen aan deze winactie.

  14. Radiocommercial NPO radio 2

    Totaal bereik

    4.077.527

    Twente Marketing heeft in de periode van 9 t/m 20 mei en 13 t/m 24 juni een radio-commerical uitgezonden via NPO radio 2. Het doel was om top-of-mind awareness te krijgen voor Twente als binnenlandse vakantietrip in het voorjaar. Uit onderzoekcijfers bleek dat de boekingen voor het voorjaar, maar ook de zomervakantie, uitbleven door actuele omstandigheden. Reden voor Twente Marketing om voor radio te kiezen i.v.m. het grote landelijke bereik. Er zijn in totaal 114 spots uitgezonden met een potentieel bereik van 2.586.000 luisteraars.

    De radio-commercial werd online versterkt met een online advertising campagne op Pinterest ● Youtube ● Display / Search ● Spotify (pilot). De doelstelling was ingesteld op de merkbekendheid vergroten, waardoor we hebben gemeten met de KPI: videoweergaven. Resultaat: 1.491.527 videoweergaven.

    Beluister hier de commercial >

  15. Street-art actie Special Olympics Nationale Spelen Twente

    Heel Twente keek reikhalzend uit naar de Special Olympisch Nationale Spelen 2022 van 10 t/m 12 juni in Twente. Een prachtig podium voor g-sporters, maar ook een mooi evenement om Twente op de kaart te zetten. Twente Marketing deed dit in samenwerking met VVV’s/Tourist Info’s, overheden en vrijetijdsondernemers. Met een sportieve street-art actie werden inwoners van Twente “warm” gemaakt voor dit bijzondere evenement.

    Met de boodschap “Altijd een winnaar” werd inclusiviteit en sportiviteit uitgedragen. Met deze actie wil Twente Marketing in samenwerking met VVV’s/Tourist Info’s, overheden en vrijetijdsondernemers samen met de inwoners van Twente aftellen naar het grootse sportieve weekend in juni. Resultaat: De wedstrijdbanen zijn te vinden in Rijssen, Holten, Tubbergen, Borne, Goor, Hengelo en Enschede.

  16. juni 2022
  17. Billboard Schiphol

    Totaal bereik

    676.351

    Uit een NBTC-vakantiesentiment peiling bleek afgelopen mei dat 41% van de Nederlanders met vakantieplannen nog moet boeken. Een bestemming dichtbij huis blijkt voor 31% een belangrijke afweging te zijn in het oriëntatieproces. Toch waren en zijn er momenteel grote problemen met de drukte op Schiphol. En de verwachting is dat deze drukte er ook nog is tijdens de zomervakantie.

    Twente Marketing gaf gehoor aan de oproep om Schiphol te ontlasten en speelde met een creatieve boodschap in op de situatie. Het doel was last-minute boekers te overtuigen om voor een vakantie in Twente te kiezen.

    Er werd begin juni geadverteerd op groot billboard langs de A2 bij Vianen. Potentieel bereik van: 676 351

    Boodschap: Met je koffer binnen een uur op bestemming? Check in op Twente >

  18. Winactie In de Heuvelrug

    Totaal bereik

    418.518

    De derde winactie van het jaar hebben we in samenwerking met In de Heuvelrug gedaan. De winactie werd via een social campagne (Facebook & Instagram) getarget op een doelgroep die graag in de natuur is en bewust bezig is met duurzaamheid.

    Met een social campagne om deelnemers te werven hebben we in totaal 418.518 weergaven gehad. Uiteindelijk hebben 1.485 mensen deelgenomen aan deze winactie (van de 6.708 klikken)

  19. Dwars door Twente - Haaksbergen

    De vierde aflevering van het video-format Dwars door Twente is live: Haaksbergen! In de rapportage van Q3 zullen we de resultaten delen. De campagne is eind juni live gegaan.

    In 2021 zijn de eerste drie afleveringen van het nieuwe video-format Dwars door Twente live gegaan! In Dwars door Twente reizen Yuna en Fieke dwars door Twente. Vinger op de kaart en rijden maar. Onderweg komen ze in contact met Tukkers en leren ze alles over de omgeving. De dames zijn intussen al in Hof van Twente, Wierden-Enter en in Nationaal Park Sallandse Heuvelrug & Twents Reggedal geweest. De afleveringen zijn een co-creatie samen met stakeholders in het gebied.

    Bekijk alle afleveringen hier >

  20. juli 2022
  21. Tradities in beeld: "Op eigen wijze" (deel 3)

    In de fotoreeks "Op eigen wijze" lichten we iedere maand een Twentse traditie uit aan de hand van een fotorapportage. De foto's worden gemaakt door Tukker Vincent Croce. Het achtergrond verhaal schrijft Bertine Kleinjan.

    In het derde kwartaal is het verhaal over Klootschieten opgeleverd.

  22. september 2022
  23. Laadpaal advertentie

    Totaal bereik

    81.314

    Steeds meer rijden we elektrisch en dat betekent dat er meer gebruik wordt gemaakt van laadstations. Elke laadpaal heeft display schermen waardoor je het laden van elektrische auto’s kan combineren met adverteren. Twente Marketing is een pilot gestart en heeft begin september een week lang geadverteerd via 46 schermen in o.a. Amsterdam, Almere en Utrecht. Doel is om via dit middel de hoger opgeleide professionals te bereiken en te verleiden om dit najaar “even op te laden” in Twente. Aantal impressies: 81.314

  24. Radiocommercial NPO radio 2 - flight 2

    Totaal bereik

    2.323.000

    Twente Marketing heeft in de periode van 12 t/m 23 september en 3 t/m 14 oktober haar radio-commerical herhaald via NPO radio 2. Met dank aan een extra bijdragen van de gemeenten in Twente. Het doel was om top-of-mind awareness te krijgen voor Twente als binnenlandse vakantietrip in het najaar. Er zijn in totaal 95 spots uitgezonden met een potentieel bereik van 2.323.000 luisteraars.

    De radio-commercial werd online versterkt met een online advertising campagne op Pinterest ● Youtube ● Display / Search ● Spotify (pilot). De doelstelling was ingesteld op de merkbekendheid vergroten, waardoor we hebben gemeten met de KPI: videoweergaven. Resultaten zijn in Q4 bekend.

    Beluister hier de commercial >

  25. oktober 2022
  26. Winactie Mooi Twente Lodges

    Totaal bereik

    594.924

    In samenwerking met Mooi Twente Lodges is een winactie opgezet waarbij je kans maakte op een weekendverblijf met 3 overnachtingen in een wellness lodge, inclusief privé sauna en spa met jacuzzi op het sfeervolle terras.

    De winactie werd via een social campagne (Facebook & Instagram) getarget op stijlzoekers in Nederland.

    Resultaten? De social campagne heeft een bereik in weergaven van 594.924 gehad. Waarvan 15.252 klikken op de campagne en 4157 deelnamen aan de winactie.

  27. Tradities in beeld: "Op eigen wijze" (deel 4)

    In de fotoreeks "Op eigen wijze" lichten we iedere maand een Twentse traditie uit aan de hand van een fotorapportage. De foto's worden gemaakt door Tukker Vincent Croce. Het achtergrond verhaal schrijft Bertine Kleinjan.

    In het vierde kwartaal zijn de verhalen over carbidschieten en midwinterhoornblazen opgeleverd.

Wat er op de stapel staat

Upcoming

Type Periode / datum Informatie
Lead-campagne Doorlopende online campagne
#vrijzijnintwente Always-on awareness campagne