Rapportage VisitTwente 2023

Q3 - 2023
In deze rapportage delen we de voortgang van onze KPI's. Hiermee kun je op ieder moment de statistieken van VisitTwente bekijken. Dit geeft je inzicht in het bereik van onze platformen, campagnes en media-inzet. Ook delen wij onze mijlpalen en een planning van komende uitingen of campagnes.
Unieke bezoekers per maand
visittwente.nl
Vergelijking tussen het totaal aantal unieke bezoekers op VisitTwente per maand in 2022 vs. 2023
Websiteconversies
KPI's

Klikken naar ondernemers (overnachting)
Klikken naar ondernemers (dagrecreatie)
Download van routes
Websitebezoekers
Uitingen
Pers & PR
-
Van der Valk magazine EropUit
Tips voor Enschede
Offline 2 januari 2023 Oplage 98.500 Bereik 226.550 -
Wandel.nl
Van Oldenzaal naar Borne, een glimp van het Marskramerpad
Online 27 januari 2023 Oplage - Bereik 250.000 -
Vriendin Special
20 x (Bijna) Gratis leuke dingen doen
Offline 31 januari 2023 Oplage 57.872 Bereik 133.105 -
ToerActief
Groene rust en stadse reuring
Offline 31 januari 2023 Oplage 35.000 Bereik 87.500 -
Teller and Stories
Wandern rund um Schloss Twickel
Online 2 februari 2023 Oplage - Bereik 11.000 -
Teller and Stories
Hof van Twente an der Overijssel
Offline 2 februari 2023 Oplage - Bereik 11.000 -
KOB/PCOB
Spoorlopers in Twente
Offline 7 maart 2023 Oplage 125.000 Bereik 287.500 -
Landidee
Verrassende natuur en smaken, Overijssel verrijkt je
Offline 15 maart 2023 Oplage 55.000 Bereik 185.000 -
De Telegraaf Vrij
Badderen in bier of wijn, er komen steeds meer bijzondere spa’s
Online 25 maart 2023 Oplage - Bereik 1.166.000 -
ANWB Kampioen
Op naar het Oosten
Offline 31 maart 2023 Oplage 1.500.000 Bereik 3.345.000 -
Seasons
Tuinspecial: Onze favoriete pluk- en snoeptuinen
Offline 7 april 2023 Oplage 39.165 Bereik 173.000 -
De Stentor.nl
Twente scoort steeds beter in slag om Duitse vakantievierders, zelfs met een frikadel XXL
Online 8 april 2023 Oplage - Bereik 100.000 -
De Gelderlander.nl
Twente scoort steeds beter in slag om Duitse vakantievierders, zelfs met een frikadel XXL
Online 8 april 2023 Oplage - Bereik 100.000 -
Tubantia
Toeristisch Twente gaat voor nog meer Duitsers
Offline 8 april 2023 Oplage 10.200 Bereik 23.460 -
OutdoorDichtbij.nl
Ontdek de rust en het prachtige landschap in Oost-Twente
Online 2 juni 2023 Oplage - Bereik 25.000 -
Dream the World
Wandelen langs de Regge in Overijssel
Online 15 juni 2023 Oplage - Bereik 20.000 -
Meetingsguide
Congresregio Twente: Vergaderen op z'n Twents
Offline 1 juli 2023 Oplage 7.200 Bereik - -
Mutter-Tochter exclusiv Zeit in der Twente Region in Holland
Tastesheriff (DU)
Online 24 augustus 2023 Oplage - Bereik 100.000 -
Blijtijds top 3 Nederlandse bergen
Blijtijds magazine
Offline 3 september 2023 Oplage 460.000 Bereik 1.058.000 -
Barts Best of: Twente
Barts Boekje
Online 7 september 2023 Oplage - Bereik 250.000
Bereik in
Cijfers
- Aantal publicaties 20 publicaties
- Potentieel bereik 7,6 miljoen
Statistieken
Online advertising
Aan de hand van de zoekintentie van de klant speelt VisitTwente met Display ads, Google Adwords en remarketing advertenties in op bijvoorbeeld de koopintentie. Het doel is om met elk belangrijk zoekwoord op het juiste moment en met het beste bod aanwezig te zijn. Op basis van de data wordt contant bijgestuurd en geoptimaliseerd. Als het gaat om het laden van de positionering van VisitTwente wordt juist gekozen voor YouTube video banner advertenties, waar de focus meer op branding ligt.
- Totaal impressies
- 241.348
- Clicks
-
Totaal 35.472 clicks op 241.348 google impressies. KPI: 5.0%

Impressies
Clicks
Op social media zijn we actief op de kanalen Facebook, Instagram en Pinterest. Aan de hand van doelgroepen en bijhorende behoeftes per fase worden de diverse contentcampagnes en posts opgesteld. Elk fase van de online klantreis vraagt om een ander type content met daarbij een andere doelstelling. Aan de hand van “remarketing” proberen we de klant aan ons te binden, zodat deze uiteindelijk fan wordt van onze social platformen of terugkeert op onze website.
- Totaal bereik
- 13.502.353
- Clicks
-
Totaal 321.391 clicks op 13.087.343 facebook impressies. KPI: 5.0%
- Engagement
-
We hebben als KPI voor het gemiddelde interactieratio van een post: 7.0%

Bereik
Clicks
Engagement %
Trots op deze mijlpalen!
Highlights VisitTwente
01 wk 52 jan
02 wk 1
03
04
05
06
07
08
09 wk 2
10
11
12
13
14
15
16 wk 3
17
18
19
20
21
22
23 wk 4
24
25
26
27
28
29
30 wk 5
31
01 feb
02
03
04
05
06 wk 6
07
08
09
10
11
12
13 wk 7
14
15
16
17
18
19
20 wk 8
21
22
23
24
25
26
27 wk 9
28
01 mrt
02
03
04
05
06 wk 10
07
08
09
10
11
12
13 wk 11
14
15
16
17
18
19
20 wk 12
21
22
23
24
25
26
27 wk 13
28
29
30
31
01 apr
02
03 wk 14
04
05
06
07
08
09
10 wk 15
11
12
13
14
15
16
17 wk 16
18
19
20
21
22
23
24 wk 17
25
26
27
28
29
30
01 wk 18 mei
02
03
04
05
06
07
08 wk 19
09
10
11
12
13
14
15 wk 20
16
17
18
19
20
21
22 wk 21
23
24
25
26
27
28
29 wk 22
30
31
01 jun
02
03
04
05 wk 23
06
07
08
09
10
11
12 wk 24
13
14
15
16
17
18
19 wk 25
20
21
22
23
24
25
26 wk 26
27
28
29
30
01 jul
02
03 wk 27
04
05
06
07
08
09
10 wk 28
11
12
13
14
15
16
17 wk 29
18
19
20
21
22
23
24 wk 30
25
26
27
28
29
30
31 wk 31
01 aug
02
03
04
05
06
07 wk 32
08
09
10
11
12
13
14 wk 33
15
16
17
18
19
20
21 wk 34
22
23
24
25
26
27
28 wk 35
29
30
31
01 sep
02
03
04 wk 36
05
06
07
08
09
10
11 wk 37
12
13
14
15
16
17
18 wk 38
19
20
21
22
23
24
25 wk 39
26
27
28
29
30
- januari 2022
- januari 2023
-
Toolkit
In bijgaande link vind je de nieuwe huisstijlgids. Een aanscherping van de huidige huisstijl, meer toegesplitst op de jongeren focusdoelgroepen. De nieuwe huisstijl wordt gefaseerd doorgevoerd in alle online middelen, dit is in kwartaal 2 gereed.
- maart 2023
-
Typisch Twente nr. 7
Trots zijn wij op alweer de zevende editie van het glossy magazine Typisch Twente. Dit jaar in een vernieuwde stijl, en het nieuwe logo #vrijzijnintwente. De editie is gevuld met een interview met DJ Bakermat, een reportage over de Bloemenbeek, rondje Enschede werd uitgelichte nog veel meer. Het magazine kent een oplage van 60.000 exemplaren en ligt verspreid in de regio op meer dan 500 adressen.
-
De Proef-kaart Twente
Een nieuw product met maar liefst 42 lokale Twentse producenten verspreid over de regio. Een uniek product dat zorgt voor een directe verbinding tussen producent en consument. Het biedt tevens inzicht in de kwaliteit van deze producten en de verhalen achter de producenten. Hiermee kunnen inwoner en bezoeker een bewuste keuze maken en de lokale economie stimuleren. Oplage: 4000 stuks.
- april 2023
-
Podcastserie: Het échte geheim van Tukkers
Totaal bereik
296.779In onze podcastserie leer je het échte Twente kennen. Wat is typisch Twents en maakt de regio uniek? Podcastmaker Reinout Meijer gaat in gesprek mét Tukkers óver Tukkers. Ontdek in deze podcastreeks bijzondere verhalen en interessante ins en outs die je moét weten over dit karakteristieke volk. De podcast is campagnematig en organisch onder de aandacht van gebracht. De campagne heeft een bereik gehad van 296.779. Waarvan 2.858 mensen op de advertentie hebben geklikt. Met een CTR van 0,96%. De podcast is in Q2 1.746 beluistert op alle podcastplatforms. Dit is langer dan 60 seconden gestreamd.
- mei 2023
-
Winactie Roetgerink Mode & Schoenen
Totaal bereik
360.996De eerste winactie van het jaar hebben we in samenwerking met Roetgerink Mode & Schoenen gedaan om hun Fashioon & Coffee Giftbox onder de aandacht te brengen. Hierbij konden deelnemers 10 deelnemers de giftbox t.w.v. €25 winnen. Met een social campagne om deelnemers te werven hebben we in totaal 360.996 weergaven gehad, waarvan 1.843 mensen hebben doorgeklikt. Uiteindelijk hebben 596 mensen deelgenomen aan deze winactie.
- juni 2023
-
Dwars door Twente - Enschede & De Lutte
De vijfde aflevering van het video-format Dwars door Twente is live: Enschede & De Lutte. In de rapportage van Q3 zullen we de resultaten delen. De campagne is begin juni live gegaan.
In 2021 en 2022 zijn de eerste vier afleveringen van het video-format Dwars door Twente live gegaan! In Dwars door Twente reizen Yuna en Fieke dwars door Twente. Vinger op de kaart en rijden maar. Onderweg komen ze in contact met Tukkers en leren ze alles over de omgeving. De dames zijn intussen al in Hof van Twente, Wierden-Enter, Nationaal Park Sallandse Heuvelrug & Twents Reggedal en Haaksbergen geweest. De afleveringen zijn een co-creatie samen met stakeholders in het gebied.
-
Winactie Dino Fabriek & Finspark Herikerberg
Totaal bereik
254.414In samenwerking met De Dino Fabriek op Vliegveld Twenthe en Finspark Herikerberg in Markelo is een winactie opgezet waarbij je kans maakte op een weekendverblijf in een woodlodge met hottub en 4 kaartjes voor de Dino Fabriek. Een ideaal zomeruitje voor een avontuurlijk gezin. De winactie werd via een social campagne (Facebook & Instagram) getarget op plezierzoekers. Resultaten? De social campagne heeft een bereik in weergaven van 254.414 gehad. Waarvan 5.203 klikken op de campagne en 4302 deelnamen aan de winactie.
- augustus 2023
-
Winactie Bloemenbeek & Rijksmuseum Twenthe
Totaal bereik
293.778In samenwerking met Landhuishotel De Bloemenbeek in De Lutte en Rijksmuseum Twenthe in Enschede is een winactie opgezet waarbij je kans maakte op twee nachten slapen in één van de luxe kamers. Een diner in het Michelinster bekroonde restaurant. En tot slot twee tickets voor Rijksmuseum Twenthe. Een winactie die gebaseerd is op de meest recente aflevering van Dwars door Twente: op roadtrip door het creatieve Enschede en De Lutte. De winactie werd via een social campagne (Facebook & Instagram) getarget op stijlzoekers. Resultaten? De social campagne heeft een bereik in weergaven van 293.778 gehad. Waarvan 4.527 hebben geklikt op de campagne en 4.891 mensen zich hebben ingeschreven voor de winactie.
- september 2023
-
Nominatie Grand Prix Content Marketing Awards
Onze podcast "Het échte geheim van Tukkers' is genomineerd voor een Grand Prix Content Marketing Award. Dit in de categorie non-profit. In totaal zijn er zes kansmakers voor de felbegeerde prijs. Slepen wij hem binnen? Ook horen wij tijdens de uitreiking op 31 oktober of wij een bekroning krijgen in de aparte categorie voor podcasts. Fingers crossed!
Wat er op de stapel staat
Upcoming
Type | Periode / datum | Informatie | |
---|---|---|---|
![]() |
Lead-campagne | Doorlopende online campagne | |
#vrijzijnintwente | Always-on awareness campagne |
Benieuwd naar de mogelijkheden om jouw via onze campagnes te ontsluiten?