Rapportage VisitTwente 2023

Q1 - 2023
In deze rapportage delen we de voortgang van onze KPI's. Hiermee kun je op ieder moment de statistieken van VisitTwente bekijken. Dit geeft je inzicht in het bereik van onze platformen, campagnes en media-inzet. Ook delen wij onze mijlpalen en een planning van komende uitingen of campagnes.
Sessies per maand
visittwente.nl
Vergelijking tussen het totaal aantal sessies op VisitTwente per maand in 2022 vs. 2023
Websiteconversies
KPI's

Klikken naar ondernemers (overnachting)
Klikken naar ondernemers (dagrecreatie)
Klikken van routes
Websitebezoekers
Uitingen
Pers & PR
-
Van der Valk magazine EropUit
Tips voor Enschede
Offline 2 januari 2023 Oplage 98.500 Bereik 226.550 -
Wandel.nl
Van Oldenzaal naar Borne, een glimp van het Marskramerpad
Online 27 januari 2023 Oplage - Bereik 250.000 -
Vriendin Special
20 x (Bijna) Gratis leuke dingen doen
Offline 31 januari 2023 Oplage 57.872 Bereik 133.105 -
ToerActief
Groene rust en stadse reuring
Offline 31 januari 2023 Oplage 35.000 Bereik 87.500 -
Teller and Stories
Wandern rund um Schloss Twickel
Online 2 februari 2023 Oplage - Bereik 11.000 -
Teller and Stories
Hof van Twente an der Overijssel
Offline 2 februari 2023 Oplage - Bereik 11.000 -
KOB/PCOB
Spoorlopers in Twente
Offline 7 maart 2023 Oplage 125.000 Bereik 287.500 -
Landidee
Verrassende natuur en smaken, Overijssel verrijkt je
Offline 15 maart 2023 Oplage 55.000 Bereik 185.000 -
De Telegraaf Vrij
Badderen in bier of wijn, er komen steeds meer bijzondere spa’s
Online 25 maart 2023 Oplage - Bereik 1.166.000 -
ANWB Kampioen
Op naar het Oosten
Offline 31 maart 2023 Oplage 1.500.000 Bereik 3.345.000
Bereik in
Cijfers
- Aantal publicaties 10 publicaties
- Potentieel bereik 5,7 miljoen
Statistieken
Online advertising & social
Aan de hand van de zoekintentie van de klant speelt VisitTwente met Display ads, Google Adwords en remarketing advertenties in op bijvoorbeeld de koopintentie. Het doel is om met elk belangrijk zoekwoord op het juiste moment en met het beste bod aanwezig te zijn. Op basis van de data wordt contant bijgestuurd en geoptimaliseerd. Als het gaat om het laden van de positionering van VisitTwente wordt juist gekozen voor YouTube video banner advertenties, waar de focus meer op branding ligt.
- Totaal impressies
- 58.546
- Clicks
-
Totaal 8.874 clicks op 58.546 google impressies. KPI: 2.5%

Impressies
Clicks
Op social media zijn we actief op de kanalen Facebook, Instagram en Pinterest. Aan de hand van doelgroepen en bijhorende behoeftes per fase worden de diverse contentcampagnes en posts opgesteld. Elk fase van de online klantreis vraagt om een ander type content met daarbij een andere doelstelling. Aan de hand van “remarketing” proberen we de klant aan ons te binden, zodat deze uiteindelijk fan wordt van onze social platformen of terugkeert op onze website.
- Totaal bereik
- 701.175
- Clicks
-
Totaal 26.950 clicks op 563.008 facebook impressies. KPI: 2.5%
- Engagement
-
We hebben als KPI voor het gemiddelde interactieratio van een post: 7.0%

Bereik
Clicks
Engagement %
Trots op deze mijlpalen!
Highlights VisitTwente
01 wk 52 jan
02 wk 1
03
04
05
06
07
08
09 wk 2
10
11
12
13
14
15
16 wk 3
17
18
19
20
21
22
23 wk 4
24
25
26
27
28
29
30 wk 5
31
01 feb
02
03
04
05
06 wk 6
07
08
09
10
11
12
13 wk 7
14
15
16
17
18
19
20 wk 8
21
22
23
24
25
26
27 wk 9
28
01 mrt
02
03
04
05
06 wk 10
07
08
09
10
11
12
13 wk 11
14
15
16
17
18
19
20 wk 12
21
22
23
24
25
26
27 wk 13
28
29
30
31
- januari 2022
- januari 2023
-
Toolkit
In bijgaande link vind je de nieuwe huisstijlgids. Een aanscherping van de huidige huisstijl, meer toegesplitst op de jongeren focusdoelgroepen. De nieuwe huisstijl wordt gefaseerd doorgevoerd in alle online middelen, dit is in kwartaal 2 gereed.
- maart 2023
-
Typisch Twente nr. 7
Trots zijn wij op alweer de zevende editie van het glossy magazine Typisch Twente. Dit jaar in een vernieuwde stijl, en het nieuwe logo #vrijzijnintwente. De editie is gevuld met een interview met DJ Bakermat, een reportage over de Bloemenbeek, rondje Enschede werd uitgelichte nog veel meer. Het magazine kent een oplage van 60.000 exemplaren en ligt verspreid in de regio op meer dan 500 adressen.
-
De Proef-kaart Twente
Een nieuw product met maar liefst 42 lokale Twentse producenten verspreid over de regio. Een uniek product dat zorgt voor een directe verbinding tussen producent en consument. Het biedt tevens inzicht in de kwaliteit van deze producten en de verhalen achter de producenten. Hiermee kunnen inwoner en bezoeker een bewuste keuze maken en de lokale economie stimuleren. Oplage: 4000 stuks.
Wat er op de stapel staat
Upcoming
Type | Periode / datum | Informatie | |
---|---|---|---|
![]() |
Lead-campagne | Doorlopende online campagne | |
#vrijzijnintwente | Always-on awareness campagne | ||
![]() |
Op z'n Twents | Outdoor en online campagne | |
![]() |
Uitreiking | Uitreiking Grand Prix Content Marketing Awards |
Benieuwd naar de mogelijkheden om jouw via onze campagnes te ontsluiten?